W ramach czesnego prowadzone są następujące zajęcia:
Nauka języka angielskiego z lektorem. Zajęcia z języka angielskiego prowadzone przez lektora - dynamiczne, urozmaicone zajęcia polegające na wspólnym śpiewaniu piosenek, powtarzaniu wierszyków, odgrywaniu scenek, uczestniczeniu w grach i zabawach ruchowych. Na zajęciach lektor kładzie nacisk na naukę mówienia i rozumienia ze słuchu.
Warsztaty językowe. Metoda bazująca na zabawach dydaktycznych, w których wykorzystuje się min.: klocki, maty dydaktyczne, duży drewniany, ruchomy alfabet oraz gry planszowe. Celem zajęć jest wczesne nauczenie Dziecka płynnego czytania ze zrozumieniem oraz pisania a także kształtowanie świadomości ortograficznej poprzez wspólne odkrywanie reguł.
Warsztaty matematyczne. Zespołowe gry, zabawy i ciekawe zadania kształtujące orientację przestrzenną, Dziecięce kompetencje w dostrzeganiu rytmów, kształtujące umiejętność liczenia, numerowania, klasyfikowania,dodawania i odejmowania a także mierzenia płynów i ważenia.
Stymulacja myślenia abstrakcyjnego. To opowiadania, wiersze, historyjki obrazkowe, inscenizacje, zagadki i pogadanki tłumaczące Dzieciom otaczający je świat, zaszczepiające w nich patriotyzm, ukazujące tradycje, święta i kulturę różnych krajów. Nauka płynnego i zrozumiałego dla innych wypowiadania się na dany temat, nauka logicznego myślenia oraz kształtowanie pozytywnych postaw i wartości.
Edukacja przyrodnicza - sadzenie i pielęgnacja roślin, gromadzenie okazów przyrodniczych, eksperymenty z wykorzystaniem naturalnych materiałów przyrodniczych, budzenie świadomości ekologicznej, tworzenie minilaboratoriów, obserwowanie zmian w przyrodzie.
Rozwój percepcji wzrokowej - zadania kształtujące koordynację wzrokowo-ruchową, rozwijające orientację w stosunkach przestrzennych.
Stymulacja rozwojowa - zabawy z wykorzystaniem muzyki, tańca, śpiewu, gestu, ułatwiające wzajemne poznanie i integrujące grupę, ćwiczące współdziałanie, wprowadzające odprężenie i relaks, rozwijające wyobraźnię oraz ćwiczące zręczność i sprawność manualną.
Zajęcia rytmiczno-muzyczne (2 x w tygodniu) - śpiewanie, gra na instrumentach perkusyjnych, słuchanie muzyki, taniec. Zajęcia mające na celu kształtowanie poczucia rytmu i estetycznego poruszania się oraz poznawanie podstawowych pojęć muzycznych oraz nazw instrumentów.
Gimnastyka ogólnorozwojowa (2 x w tygodniu) - ćwiczenia ruchowe prowadzące do poznania własnego ciała, pomagające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu, ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z grupą.
Zajęcia plastyczno-techniczne (2 x w tygodniu) - malowanie na szkle, prace przestrzenne, rysowanie węglem i świecą, wykorzystanie farb klejowych oraz masy solnej, wydzieranki, prace konstrukcyjne z użyciem różnorodnych technik plastycznych, origami.
Warsztaty małego odkrywcy - widowiskowe eksperymenty i doświadczenia rozwijające aktywność badawczą Dzieci. To wspólne odkrywanie jak działa kompas, dlaczego pada deszcz, do czego można wykorzystać siłę wiatru, jak powstaje tęcza.
Profilaktyka logopedyczna - gimnastyka buzi i języka na wesoło.
Atrakcje w przedszkolu - przedstawienia teatralne, pikniki, koncerty, spotkania z ciekawymi ludźmi, uroczystości okolicznościowe, bale.
Za dodatkową opłatą prowadzone są następujące:
W zależności od decyzji Rodziców, Dzieci mogą korzystać z szerokiej oferty zajęć dodatkowych. Zajęcia dydaktyczne dostosowane są do wieku i możliwości Dziecka, realizowane są podczas godzin pracy przedszkola.
Gimnastyka korekcyjna /balet /taniec. Podstawowym celem zajęć korekcyjnych,z tańca lub baletu jest przeciwdziałanie i zapobieganie powstawianiu i pogłębianiu się wad postawy ciała u Dzieci w wieku przedszkolnym. Prawidłowa postawa ciała ma decydujące znaczenie dla rozwijającego się organizmu i zdrowia Dziecka, krążenia, oddychania i trawienia. Wykonywane przez Dzieci ćwiczenia gimnastyczne mają na celu eliminowanie wad postawy ciała takich jak: plecy okrągłe, plecy płaskie, boczne skrzywienie kręgosłupa oraz eliminowanie wad kończyn dolnych, takich jak: płaskostopie, koślawość i szpotawość kolan, stopy płasko-koślawe. Gimnastyka korekcyjna rozwija sprawność ruchową i koordynację ruchów oraz kształtuje nawyk prawidłowej postawy ciała (2 x w tygodniu).
Wizyty profilaktyczne w grocie solnej.
Dla najmłodszych seans w jaskini solnej wiąże się ze wspaniałą zabawą w solnej piaskownicy połączoną z pozytywnym wpływem na ich zdrowie.Oddychanie powietrzem zawierającym kryształki soli leczniczych oraz wiele mikroelementów (jodu, wapnia, magnezu, potasu, żelaza, miedzi, bromu i innych), występujących w jaskiniach solnych (naturalnych czy sztucznych), sprzyja leczeniu i rehabilitacji górnych i dolnych dróg oddechowych. Wdychanie aerozolu solnego w jaskini pobudza ruch rzęsek nabłonka oddechowego, co gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie mechanizmów obronnych błony śluzowej i całego organizmu. Zjonizowane ujemnie powietrze groty pozwala na przywrócenie równowagi jonowej w organizmie poprzez neutralizację jonów dodatnich, wykazując działania terapeutyczne zwłaszcza w przypadku przewlekłych infekcji nosa, zatok przynosowych, uszu, gardła, krtani i oskrzeli. Regularne i systematyczne inhalacje solankowe gwarantują utrzymanie właściwej kondycji obronnej organizmu i mogą zmniejszyć ilość infekcji (Dr n. med. specjalista otolaryngolog - Dorota Kapiszewska),
(2 x w miesiącu).
Zajęcia z logopedą. Oprócz standardowych zajęć logopedycznych Dzieci mogą korzystać z indywidualnych sesji korekty aparatu mowy.
Wycieczki. Okresowo organizowane są wycieczki: do teatru, muzeum, filharmonii, ZOO, stadniny koni.
|